Domov / Návody / Ako sledovať návštevníkov na webe

Ako sledovať návštevníkov na webe

Máte vysokú návštevnosť na vašom e-shope, ale slabé predaje? Chyba možno nie je v produktoch, ale v neprehľadnosti vášho webu. Existujú rôzne vychytávky, ktoré môžete nainštalovať na svoj web a získať prehľad o tom, ako sa správajú vaši zákazníci a návštevníci. Môžete teda ľahko odhaliť prípadné chyby a dôvody, prečo nakoniec niekto nekúpi váš produkt, alebo nenájde na webe to, čo hľadal. Tento soft vám doslova môže otvoriť oči.

 

 

 

heat map

Sledovanie návštevníkov na webe

Ceny licencí sa pohybujú rádovo v desiatkach až stovkách dolárov za mesiac. Veľmi záleží, koľko návštevníkov máte za deň a koľko ich chcete nahrávať a sledovať. Výhoda týchto softwarov je skúšobná 30- dňová lehota. Za vyskúšanie špehovania naozaj nič nedáte.  :)

Ja osobne som skúšal Inspectlet – je to jednoduchý a prehľadný nástroj. Dá sa povedať, že je najlacnejší – základná verzia začína na 10$/ mesiac. Zabezpečí vám najlepšie nahrávanie návštevníkov.

Pre väčšie weby a projekty odporúčam Clicktale. Je to už pokročilejší nástroj s mnohými funkciami a možnosťou nastaviť funnely. Je to trocha drahší software, ale patrí medzi najlepšie vo svojom odbore.

Za povšimnutie určite stoja ďalšie nástroje ako: Luckyorange, Ghostrec a MouseFlow.

Heatmapy

HeatMap Veľmi zaujímavá pomôcka sú tzv. heatmapy (teplotné mapy, pozn.preklad). Tieto mapy ukazujú, kde sa najčastejšie zdržiaval zákazník svojou myšou a kam najviac klikal. SEO odborníci veľmi dobre identifikovali heatmapu výsledkov vyhľadávania google – kde sa najviac kliká na 1-4 výsledok vyhľadávania. Ako je na tom váš web?

Malou nevýhodou týchto programov je načítavanie Javascriptu a Ajax.

 

 

 

Záver: Tieto užitočné „softíky“ vám môžu veľmi pomôcť v predaji, prípadne odhaliť dôvody, prečo zákazníci utekajú ku konkurencii. Pred pár rokmi by to človeka ani nenapadlo, kam ten internet až dôjde :)

 

Komentovať

Váš email nebude zverejnený.Povinné pole sú označené *

*