Máte vysokú návštevnosť na vašom e-shope, ale slabé predaje? Chyba možno nie je v produktoch, ale v neprehľadnosti vášho webu. Existujú rôzne vychytávky, ktoré môžete nainštalovať na svoj web a získať prehľad o tom, ako sa správajú vaši zákazníci a návštevníci. Môžete teda ľahko odhaliť prípadné chyby a dôvody, prečo nakoniec niekto nekúpi váš produkt, alebo nenájde na webe to, čo hľadal. Tento soft vám doslova môže otvoriť oči.
Sledovanie návštevníkov na webe
Ceny licencí sa pohybujú rádovo v desiatkach až stovkách dolárov za mesiac. Veľmi záleží, koľko návštevníkov máte za deň a koľko ich chcete nahrávať a sledovať. Výhoda týchto softwarov je skúšobná 30- dňová lehota. Za vyskúšanie špehovania naozaj nič nedáte. :)
Ja osobne som skúšal Inspectlet – je to jednoduchý a prehľadný nástroj. Dá sa povedať, že je najlacnejší – základná verzia začína na 10$/ mesiac. Zabezpečí vám najlepšie nahrávanie návštevníkov.
Pre väčšie weby a projekty odporúčam Clicktale. Je to už pokročilejší nástroj s mnohými funkciami a možnosťou nastaviť funnely. Je to trocha drahší software, ale patrí medzi najlepšie vo svojom odbore.
Za povšimnutie určite stoja ďalšie nástroje ako: Luckyorange, Ghostrec a MouseFlow.
Heatmapy
Veľmi zaujímavá pomôcka sú tzv. heatmapy (teplotné mapy, pozn.preklad). Tieto mapy ukazujú, kde sa najčastejšie zdržiaval zákazník svojou myšou a kam najviac klikal. SEO odborníci veľmi dobre identifikovali heatmapu výsledkov vyhľadávania google – kde sa najviac kliká na 1-4 výsledok vyhľadávania. Ako je na tom váš web?
Malou nevýhodou týchto programov je načítavanie Javascriptu a Ajax.
Záver: Tieto užitočné „softíky“ vám môžu veľmi pomôcť v predaji, prípadne odhaliť dôvody, prečo zákazníci utekajú ku konkurencii. Pred pár rokmi by to človeka ani nenapadlo, kam ten internet až dôjde :)