Pin It
Domov / PR články / 5 spôsobov, ako zapojiť do marketingu firmy emočnú inteligenciu

5 spôsobov, ako zapojiť do marketingu firmy emočnú inteligenciu

66Pravdepodobne každý z nás zažil situáciu, keď si po príchode do svojho automobilu, ktoré nechal čo i len krátky čas stáť na parkovisku, našiel nejaký otravný leták. Väčšina z nás mu nevenovala pozornosť a nudný papier skončil skrčený v koši. Rovnako nepríjemnou sa stávajú aj reklamné maily šírené po internete. Tu jasne vidieť, ako zlyháva digitálny marketing, pretože nie je kvalitne zacielený a pokúša sa uspieť na nesprávnych miestach. Až 50% spotrebiteľov si myslí, že jednotliví predajcovia robia bezradné činy, aby na seba upozornili. Iba jeden z troch zákazníkov verí, že jeho obľúbená značka mu skutočne rozumie. Zakladanie spoločnosti trvá cca 14 dní, ale čo ďalej? Riešením môže byť tzv. emočná inteligencia, ktorú zakomponujete do marketingu svojho podniku. Nejde o nič zložité, zväčša sú to celkom prirodzené maličkosti, na ktoré ale zabúdame. Poďme si teda zhrnúť 5 základných bodov, ako implementovať túto taktiku do politiky firmy.

1.Naučte sa počúvať

Kým sa rozhodnete investovať do reklamy a propagácie svojej spoločnosti, vytvorte si sociálnu skupinu zameranú na predmet Vášho podnikania. Pripojte sa do debaty na rôznych fórach, počúvajte ľudí, keď čakáte na zmrzlinu, v kine alebo v banke. Jednoducho povedané, zisťujte, čo ľudí zaujíma, čo im chýba a aké sú ich potreby. Skúste to inak, ako to robia tí, ktorí stavili na digitálny marketing. Ten sa môže javiť máličko násilný, pretože pripomína moment, keď niekto vpadne neočakávane na veľkú párty a dožaduje sa pozornosti. Nik ho nepozná a on sa tvári ako veľký priateľ, ktorý vie, čo svet potrebuje. Dôveru ľudí si musíte získavať pomaly a zaslúžene, iba tak môže vydržať a nespľasne ako bublina.

2.Ponúknite niečo viac

Tým, že ponúknete niečo viac, vytvoríte jedinečný firemný program, ktorý Vás odlíši od radovej konkurencie. Podobne to robia mnohé spoločnosti, ktoré niečo predávajú, prenajímajú, a teda ponúkajú. Vezmime si firmu, ktorá vie klientom poskytnúť lukratívnu firemnú adresu. Takú nájdete aj TU. Vy možno práve skutočne hľadáte virtuálne sídlo, pretože reálne kancelárske priestory nepotrebujete. Spoločností s podobným zameraním je mnoho. Vyberiete si teda tú, ktorá ponúka iba adresu alebo takú, ktorá Vám vie tiež spravovať poštu, odosielať emaily, zabezpečiť zasadaciu miestnosť, ak to bude treba a podobne? Veríme, že ste pochopili, čo tým chceme povedať. Podstatou je to, aby klient nadobudol pocit, že od neho nechcete iba brať, ale mu najmä dávať. Nadštandard, ktorý viete ponúknuť, je v podstate o hľadaní spôsobov, ako posilniť a zlepšiť vzťah medzi predávajúcim a kupujúcim. Výsledkom by malo byť získanie dôvery a udržanie si klientely.

3.Buďte dobrý rozprávač

Skúste vychádzať zo želaní zákazníkov a zo zákonov príťažlivosti. Urobte to skôr, ako Vás stihnú prerušiť alebo sa zákazník niečím rozptýli. Staňte sa neodolateľným rečníkom. Ak to nie je Vaša parketa, navštívte rečnícky kurz. Pri rozhovore s klientom nesmiete myslieť iba na to, čo a komu chcete predať. Pozerajte sa aj za horizont a rámec možností. Vyzdvihnite prednosti Vašej značky a zamerajte sa tiež na to, ako robíte svet lepším. No nerozprávajte iba o sebe, sústreďte sa tiež na starosti, priania a túžby klienta.

4.Nepôsobte odstrašujúco

Dobrý obchodník a podnikateľ by mal vedieť jednať aj v nepríjemných situáciách a s nepríjemnými ľuďmi. Blikajú Vám už niekoľko mesiacov v účtovnom programe nezaplatené faktúry od niektorých klientov? Rozpošlite viacero vľúdnych mailov a listov, buďte ústretový a priateľský. Ak nepomôže ani to, požiadajte o pomoc exekútorský úrad Bratislava na tomto odkaze, ale i tu skúste vystupovať seriózne a ľudsky. S ľuďmi je ťažko vychádzať, no s elánom a pozitívnym prístupom to ide ľahšie. Rozpitvávanie prípadných súdnych sporov alebo iných nedorozumení, by Vám iste neprospelo. Dohodnite sa na splátkach, hľadajte riešenia. Odstrašujúco môže však vyznieť aj prílišná snaha. Hranica je v tomto prípade tenká, preto sa nesnažte nútene presvedčiť klientov o tom, ako im rozumiete. Najmä nie slovne, skôr to robte nenápadne cez svoje produkty/služby.

5.Rešpektujte klientovo rozhodnutie

Spoluprácu s klientom by sme mohli prirovnať k rande. Neznamená to, že keď Vás niekto pozve na rande, zákonite si Vás musí vziať. Občas to proste nevyjde, nesadli ste si, z nejakého dôvodu si nevyhovujte alebo sa nepriťahujete. Vtedy je čas rešpektovať vzniknutú situáciu a posunúť sa ďalej. Ak sa teda klient rozhodne, že Vaša firma nie je pre neho dobrá, mali by ste ho nechať ísť bez výraznejšieho povšimnutia.

Nie je nutné, aby u Vás zostali všetci návštevníci. Vďaka emočnej stratégií si získate klientelu, ktorá Vám bude vyhovovať a naopak.

Foto: freedigitalphotos.net

 

Komentovať

Váš email nebude zverejnený.Povinné pole sú označené *

*