Domov / PR články / Kancelárske trendy v roku 2015

Kancelárske trendy v roku 2015

Tlak konkurencie zo dňa na deň narastá a spoločnosti sa snažia zaujať niečím inovatívnym. Napriek tejto snahe cítiť stále zaostalosť priamo v jadre firiem. Až 70% ľudí totiž pracuje v neefektívnych, zastaraných a málo dynamických kanceláriách. Žijeme však v dobe informačného a technologického rozvoja, zvýšenej flexibility a komunikačnej zručnosti, preto je čas preorientovať sa. Spoločnosť, ktorá chce preraziť, musí začať v prvom rade od seba, a preto by mala možno prehodnotiť aj vybavenie pre kancelárie. Poďme sa teraz spoločne pozrieť na základné trendy, ktoré budú dominovať v interiérovom dizajne office priestorov tento rok.

Absolútna mobilita a spolupráca

Smartfóny, tablety a notebooky umožňujú voľný prístup k dátam kdekoľvek a kedykoľvek. Mnoho zamestnancov pracuje napríklad z domu alebo musí veľa cestovať, preto je nutné byť neustále v spojení a v obraze. Čas a miesto sa stávajú bezpredmetnými, ba dokonca už nie je nutná ani klasická hierarchia. Každý člen tímu môže totiž prispieť k rozvoju spoločnosti rovnakým dielom. Kľúčovým faktorom sa tak stala spolupráca, ale tiež rýchlosť a komplexnosť. Toto dokáže zabezpečiť práve moderná technológia.

Optimálne využitie priestoru

Účelná organizačná štruktúra a premyslené využitie priestoru definujú efektívnu spoločnosť novej generácie. Chytré koncepcie spoločných priestoroch naberajú na význame. Dizajn sa prepracoval do základných bodov firemnej politiky. Nemenej dôležité je i zaobstaranie si kancelárskych potrieb, ako napríklad kompatibilný toner HP CE285A. Takýto môžete objednať v eshope dobre-tonery.sk. Mať všetko po ruke prácu ešte viac zdynamizuje a vytvorí priestor pre riešenie iných problémov. Celková kancelárska architektúra sa necháva inšpirovať spoločnosťami ako Google v Zürichu alebo Microsoft vo Viedni. Pracovné priestory sú navrhnuté tak, aby podporovali takú spoluprácu, ktorá bude rozvíjať nové myšlienky a koncepty. Každý detail je nastavený pre prácu. Vyšší štandard ponúkajú rokovania v neformálnych salónikoch alebo voľnej prírode. Tie majú podporiť spontánne rozhovory a debaty medzi zamestnancami (brainstorming). Vertikálny priestor je vhodný tiež pre tabule, kde môžu spolupracovníci zaznamenať tok svojich myšlienok.

Kreativita a hravosť

Práca už nemá znamenať stres a chaos, a teda niečo, čo nás zbavuje veselosti. Má mať temperamentný charakter a určite by nemala dusiť kreativitu, ktorá sa dnes hodnotí na tej najvyššej úrovni. Je to práve hravosť, čo má prelomiť bariéry a podporiť nové nápady. Firmy, ktoré si toto uvedomili, vybudovali na svojom pozemku basketbalové ihriská, naviezli piesok pre plážový volejbal alebo dali vyrobiť šmykľavky pre dospelých. Rovnako ako kancelária, aj kuchynský kútik alebo jedáleň by mali podnecovať dobrú náladu medzi pracovníkmi. Treba teda zabudnúť na staré skľučujúce návrhy a dodať tomu celému o niečo väčší šmrnc. Zábavu si treba vedieť vytvoriť kdekoľvek a z čohokoľvek. Kde skladujete váš laserový toner Samsung SCX-4300? Na chodbe? Nie? Tak si ho zakúpte, ozdobte ho nálepkami, nechávajte si pri ňom menej či viac dôležité odkazy, pozvania na kávu, priania pekného dňa. Strojenosť a vážnosť sa viac nenosia, preto si to urobte podľa seba. Vybavenie by si nemal nik privlastňovať, priestor by mal byť otvorený a každý môže používať všetko.

Prirodzené potreby

Kancelária, ktorá potláča prirodzené potreby a inštinkty človeka, nemôže byť nikdy produktívna. Ron Friedman, autor štúdie Najlepšie miesto na prácu, vysvetľuje, že celková spokojnosť zamestnancov sa dá dosiahnuť tým, že do kancelárie takpovediac prenesiete prírodu. Dostatok denného svetla, tapety s prírodnými motívmi, črepníkové rastlinky a fontánky. Toto by nemalo v trendovej kancelárií chýbať. Ako príklad môžeme uviesť Twitter a Facebook, ktoré prijali Friedmanovu myšlienku a začali svoje kancelárie ekologicky osviežovať. Môže to viesť k zvýšeniu produktivity zamestnancov až o 12%.

Identita spoločnosti

Kancelária každého zamestnanca by mala aspoň minimálne odrážať identitu a kultúrnu politiku celej spoločnosti. Malé upozornenie na úspechy firmy dokážu inšpirovať a vzbudiť pocit dôvery. Zároveň netreba zabúdať ani na vlastnú individualitu. Každý pracovník si smie do práce priniesť niečo svoje (fotografie, vône, hudbu…). Mimoriadne štýlové sa javia aj ručne zdobené výrobky a umelecké obrazy vyžarujúce pozitívnu energiu. Odporúča sa, aby boli pracovné miestnosti vybavené okrem konferenčných stolíkov a políc aj ležadlami. Mimoriadny dôraz sa totiž kladie aj na prestávku a psychický relax.

Veríme, že majitelia spoločností sa nechajú novými trendami inšpirovať a zamestnanci môžu aspoň vyjadriť svoje návrhy.

Zdroj: wiesner-hager.com, inc.com

Foto: freedigitalphotos.net