Domov / Internet / Zabudnite na SEO, Google Penguin 2.0 útočí

Zabudnite na SEO, Google Penguin 2.0 útočí

Dlhodobo ste budovali patičkové odkazy, vymieňali odkazy a do každého odkazu ste pchali vaše kľúčové slová? Momentálne je to v poriadku, ale onedlho môžete mať vážny problém. Google chce stále poskytovať relevantné a kvalitné výsledky vyhľadávania. Svoje algoritmy pravidelne vylepšuje a neraz spôsobí webmasterom bezsenné noci. Problém dnes môžu mať hlavne začínajúci webmasteri a ľudia, ktorí nesledujú dianie okolo SEO problematiky. Google updatuje svoje algoritmy čoraz častejšie. Čo si prichystal tentokrát, sa dozviete v článku.

Linkbuilding a SEO v roku 2013

google-pinguinDoporučujem všetkým webmasterom prečítať Zásady pro webmastery. Dočítate sa tu mnoho užitočných info a finty, ktoré ste možno považovali za fungujúce, už nemusia platiť. Zabudnite na manipulácie pageranku. Prekvapilo ma hlavne odkazovanie, google doporučuje používať rel=“nofollow“ dokonca aj do PR článkov. Smutné je, že to skoro nik nepoužíva :). Google penguin útočí niekoľkokrát za rok. Ak vám ešte nepadli výsledky vyhľadávania, môže sa to stať pri najbližšom update.

Ako teda robiť linkbuilding po novom? Žiadne patičkové odkazy, sidewide odkazy, zabudnite na kúpu a výmenu odkazov. Znie to trocha divne, ale vypadá to,  že nemáme na výber. Alternatívou je vytvoriť nový vyhľadávač :)

 

Google chce iba kvalitný a unikátny obsah

Je potrebné sa zamerať na nový a unikátny obsah. Žiadne kopírovanie a automatické generovanie textu. Google uprednostní obsah, ktorí sa sám šíri medzi užívateľmi cez sociálne siete. Teda ľudia naňho prirodzene odkazujú. Taktiež skontrolujte svoj odkazový profil. Napr na adrese ahrefs.com. Nesmie prevažovať vaše hlavné kľučové slovo.

Ďalšou možnosťou je Google authorship. Je to „priznanie sa“ k vášmu obsahu formou fotografie, ktorá sa zobrazuje vo výsledkoch vyhľadávania. Google teda uprednostní tieto výsledky. Taktiež uprednostní aktuálne články.

Viac info o linkbuildingu sa dozviete na nasledujúcich videách od robertnemec.com

Tiež dobré zhrnutie od Juraja Saska

Záver: Google čoraz viac tlačí na ľudí, aby používali platenú reklamu google adwords. Stačí sa pozrieť na niektoré výsledky vyhľadávania napr. hotel new york, alebo letenky.

Aký je váš názor na nové google updaty?

2 komentáre

  1. Môj názor je, že píšem obsah pre ľudí a nejaký vyhľadávač je mi, u zadného kolesa. Síce mi trvá dlhšie, kým sa mi zvýši návštevnosť, ale mám skúsenosti, že o to dlhšie mi to potom cele funguje.
    Ale fakt by už dakto mohol spraviť nový vyhľadávač, nejakú NewVistu, bez prepojenia na reklamy.
    A každý, kto sa voľakedy pýtal, prečo google dáva toľko prachov do vyhľadávača bez reklamy, tak teraz už vie, že sa treba pýtať správne otázky ;)

    • Áno súhlasím, obsah by sme mali tvoriť tak, ako keby neexistovali vyhľadávače, čiže hlavne pre ľudí. A verím, že momentálne je to najlepšia cesta akou sa vydať. Samozrejme za 2 roky sa zase algoritmy úplne zmenia a zas bude „v móde“ niečo iné čo platí na vyhľadávače.
      Obávam sa, že zosadiť google z tróna nebude len také jednoduché, ale určite mu neprospieva ani momentálne dianie čo sa deje okolo šmírovania gmail účtov a pod.

Komentovať

Váš email nebude zverejnený.Povinné pole sú označené *

*