Domov / Filmy / Recenzia filmu Ink

Recenzia filmu Ink

Nízkorozpočtový film Ink od režiséra Jamina Winansa rozpráva o tajomných silách, ktoré bojujú o naše duše počas sna. Keď svetlo slabne a mesto ide spať, objavujú sa dve sily. Sú neviditeľné a majú moc prevziať kontrolu nad našimi snami. Temné sily na nás posielajú desivé nočné mory a druhé nás ochraňujú. Raz v noci je osemročné dievčatko Emma unesené a uväznené v krajině Snov. Od tejto chvíle začína boj o jej nevinnú dušu. Vždy vás niekto ochraňuje, anjeli strážni, ktorí sa starajú o vašu bezpečnosť, ale je tu aj druhá strana mince, tá temnejšia. Film tiež poukazuje na ľudské charaktery a ich hlad po úspechu, bohatstve a následnej bezohľadnosti, s ktorou jednajú voči sebe, aj voči svojmu okoliu. Táto bezohľadnosť môže viesť až k samotnému zrúteniu vlastného života. Ale  smrťou nič nekončí, aj tam môžete prežívať neskutočné muky. Dej sa prelína medzi skutočným fyzickým svetom a paralelnou realitou. Môžeme hovoriť o malinkom moralizovaní zo strany autora filmu v zmysle: „Ľudia, pozrite sa do seba, premýšľajte o zmysle svojho života a hlavne o tom, čo je pre vás najdrahšie, pretože nabudúce už môže byť neskoro.“

Trailer filmu Ink

Film odporúčam milovníkom fantasy a sci-fi. Vo filme ma zaujala postava hľadača – pathfindera. Sily dobra a zla sa nachádzajú v inej dimenzii a jedine pathfinder dokáže ovplyvniť fyzický svet. Zaujala ma scéna z filmu ako pathfinder, ovplyvní osud hlavného hrdinu, aby sa dostal k svojej dcére.

Niečo musí zastaviť prúd…

Všetko funguje na základe zákona akcie a reakcie. Jedna vec vedie k druhej. Človek má slabosti, je nedokonalý. Nedokonalosť ho vedie k vine. Vina ho vedie k hanbe. Hanbu si kompenzuje pýchou a márnivosťou. Keď pýcha zlyhá, zmocní sa ho zúfalstvo a to ho vedie k vlastnej záhube. A to sa stane jeho osudom. Niečo musí zastaviť prúd…Následne pathfinder fúkne do bankovky, ktorá spôsobí neuveriteľnú reťazovú reakciu…

Slepí hľadač hovorí: „Všetko je to o rytme. Boh mi vzal zrak, ale stále dokážem počuť rytmus. Rytmus života. Všetci sme súčasťou piesne, len ja dokážem počuť hudbu. Dokážem fyzicky zmeniť cestu, akou ide ľudský život. Niekedy trochu fyzického poškodenia môže byť užitočné a spomenúť si kto naozaj sme, to chce pokoru.“

Ak sa vám niekedy stala nejaká podivná náhoda a nechápali ste, ako sa to mohlo stať, práve možno vedľa vás prechádzal pathfinder a urobil niečo čo spôsobilo reťazovku :) Tiež mi to pripomenulo film Butterfly effect, kde mávnutie krídieľ motýľa môže spôsobiť zemetrasenie na opačnom konci sveta.

Moje zhodnotenie: Ink je perfektný fantasy film, ktorý patrí medzi to najlepšie, čo som v tomto žánri vôbec videl. Ink je spracovaný skutočne úžasné, niečo takéto by ma pravdepodobne nikdy nenapadlo. Film je nízkorozpočtový, prakticky amatérsky, čo sa  prejaví niekedy až príliš lacnou výpravou a občas sa objaví nejaká priemernejšia scéna, ale to je naozaj jediné čo sa filmu dá vytknúť. Dej je vynikajúci a inteligentne prepracovaný. Záverečných dvadsať minút je naozaj úplná dokonalosť. Film ma ešte dostal skutočne krásnou hudbou. Ink preruší šnúru otrepaných holywoodskych žánrov, pretože má vlastnú kategóriu. A garantujem vám, že po filme budete mať o čom premýšľať…

Záver: Ak si myslíte, že náhody existujú, tento film vás vyvedie z omylu :) Náhody neexistujú. Vesmír je príliš dokonalý orloj na to, aby si dovolil generovať niečo chaotické ako je náhoda. Náhoda je ľudský názov pre javov, ktorých súvislosť momentálne nechápeme.

Nádherný soundtrack filmu Ink

Galéria obrázkov z filmu

film Ink 2009 film Ink 2009 film Ink 2009 film Ink 2009 film Ink 2009 film Ink 2009 film Ink 2009 film Ink 2009 film Ink 2009 film Ink 2009 film Ink 2009